KONCERT JE BOHUŽEL ZRUŠEN!

11:00 | Hof-Musici: Antonio Bioni – Missa in D 

Novodobá světová premiéra mše zapomenutého skladatele Antonia Bioniho, který působil i v Kuksu! Mše za hraběte F. A. Sporcka k 280letému výročí jeho úmrtí (30. 3. 1738). Nastudováno exkluzivně pro THEATRUM KUKS!

Kostel Nejsvětější Trojice na hospitálu Kuks.

VSTUPNÉ jednotné 150 Kč.

CHCI! 

Novodobá světová premiéra zhudebnění mešního ordinária od Antonia Bioniho (1698–1738), dnes téměř zapomenutého benátského skladatele, který působil jako operní skladatel v Praze, v Kuksu, ve Vratislavi a ve Vídni. Partitura mše je unikátně dochována v Saské zemské knihovně v Drážďanech (Sächsische Landesbibliothek). Mše za hraběte Františka Antonína Sporcka k 280letému výročí jeho úmrtí (30. 3. 1738).

Hof-Musici-4-.jpg (2.88 MB)

Účinkují:

Vokálně instrumentální soubor Hof-Musici
Řídí: Ondřej Macek

BAROKNÍ SOUBOR HOF-MUSICI

Hof-Musici-3-.jpg (1.75 MB)

Hof-Musici jsou souborem hudebníků specializovaných na interpretaci barokní hudby s použitím dobových nástrojů. Německo-latinský název souboru (doslova „Dvorní hudebníci“) vychází z obvyklého označení šlechtických kapel na území Svaté říše římské v období vrcholného baroka. Na tyto tradice odkazuje nejen mezinárodní složení souboru, ale také jeho repertoár, zaměřený zejména na hudbu neapolských a benátských skladatelů, jejichž díla byla prováděna v zemích bývalé habsburské monarchie.

Hof-Musici se soustavně věnují provádění neznámých skladeb z evropských hudebních archivů v novodobých světových premiérách. Soubor vznikl v Praze v roce 1991 pod názvem Cappella Accademica a brzy se stal jedním z předních interpretů staré hudby v České republice. Zaměření souboru na barokní operu v dobové inscenační praxi vedlo v roce 1995 k zahájení spolupráce s Nadací barokního divadla zámku Český Krumlov.

Hof-Musici pravidelně vystupují na koncertech a festivalech doma i v zahraničí: Pražské jaro, Printemps des Arts v Nantes (Francie), Feste Musicali per San Rocco v Benátkách (Itálie), Internationale Händel-Festspiele Göttingen (Německo), Baroque à Saint-Roch Liège (Belgie), Festival Galuppi v Benátkách (Itálie), Varaždínské barokní večery (Chorvatsko), Handel Festival Japan (Tokio).

www.hofmusici.eu

ONDŘEJ MACEK

Zakladatel a vedoucí souboru, cembalista. Narodil se v roce 1971 v Praze, v dětství studoval soukromě hru na klavír a základy skladebných nauk u prof. Františka Kovaříčka. Hru na cembalo a generálbas studoval u izraelského cembalisty Shaleva Ad-El. Jako hráč continua byl angažován na festivalech staré hudby ve Francii (Printemps des Arts v Nantes, Rencontre Musical na zámku Villarceux u Paříže) a v Německu (Internationale Händel-Akademie v Karlsruhe).

Na pražské Universitě Karlově studoval hudební vědu, ve studiích pokračoval na Masarykově univerzitě v Brně. V roce 1991 založil soubor Cappella Accademica (dnes Hof-Musici), jehož je vedoucím.

V letech 1996–1999 vyučoval hru continua a komorní hru na Akademii staré hudby při Masarykově universitě v Brně, v letech 2008–2011 vedl kursy barokní hudby na Církevní konzervatoři v Opavě.

Od roku 1997 působí na zámku v Českém Krumlově, kde spolupracuje s Nadací barokního divadla při výzkumu v oblasti interpretace barokní opery. Na loňském ročníku festivalu THEATRUM KUKS 2017 vedl hudební dílnu orientovanou na techniku barokního zpěvu

.

13:00 | Geisslers Hofcomoedianten: G. B. Andreini – Dvě komedie v komedii

Nevážné divadlo na divadle o závažných věcech. 

Hostinec U Zlatého slunce Kuks

Vhodné pro děti od deseti let.

VSTUPNÉ 200 Kč/100 Kč.

CHCI!

G. B. Andreini / Geisslers Hofcomoedianten – Dvě komedie v komedii

Nevážné divadlo na divadle o závažných věcech. 
Opus Andreini č. 1.

Geisslers-Dve-komedie-v-komedii-1.jpg (392 KB)Geisslers-Dve-komedie-v-komedii-2.jpg (436 KB)

Mecenáš Rovenio nechal pro svou dceru Lidii postavit divadlo. Do konkurzu o prostor se přihlásily dvě herecké trupy - Lelio Comici a Arminia Teatrale, které spolu mají soupeřit v hraní komedií. Soutěž dvou společností je ale zároveň záminkou pro to, aby se začaly rozmotávat nitky propletených osudů.

Volná adaptace stejnojmenné hry G. B. Andreiniho z roku 1623 a první část andreinovsko-geisslerovského cyklu Opus Andreini.

Režie: Petr Hašek
Scénář: Helena Kebrtová, Petr Hašek a Geisslers podle G. B. Andreiniho
Překlad předlohy: Kateřina Bohadlová
Dramaturgie a texty písní: Helena Kebrtová
Hudba: David Hlaváč
Scéna, masky: Jitka Nejedlá
Kostýmy: Kristýna Šrolová

Hrají: Petr Šmíd, Kristýna Matěj Dámová / Michaela Váňová, Martin Bohadlo, Alena Hladká, Claudia Eftimiadisová, Bartoloměj Veselý

Délka představení: 70 minut

1. premiéra: 1. 8. 2014 v Mikulově před Dietrichsteinskou hrobkou
2. premiéra: 22. 8. 2014 Comoedien Haus Kuks

Cena Klubu mladých diváků za nejlepší představení sezóny 2015 / 2016.

geisslers.cz

15:00 | Barokování vol. 4

Diskusně-přednášková kavárna na téma rod Andreini, jeho vliv a význam a přesahy do současnosti s překladatelkou a ředitelkou divadelního souboru Geisslers Hofcomoedianten Kateřinou Bohadlovou, dramaturgyní Helenou Kebrtovou, režisérem a uměleckým šéfem Geisslers Hofcomoedianten Petrem Haškem a s muzikologem prof. Stanislavem Bohadlem.

Festivalové šapitó.

VSTUPNÉ ZDARMA.

17:00 | Geisslers Hofcomoedianten: G. B. Andreini – Magdaléna lascivní a kajícná

Chlípně-zbožné oratorium na vodní ploše o nejznámější kurtizáně všech dob.

Městské divadlo Jaroměř.

VSTUPNÉ 200 Kč/100 Kč.

CHCI!

G. B. Andreini / Geisslers Hofcomoedianten – Magdaléna lascivní a kajícná

Chlípně-zbožné oratorium na vodní ploše.
Opus Andreini č. 2.

Magdalena-lascivni-a-kajicna-Geisslers-Hofcomoedianten-web-34-of-41-.jpg (378 KB)Magdalena-lascivni-a-kajicna-Geisslers-Hofcomoedianten-web-24-of-41-.jpg (303 KB)

„Svůj brk smočil bych rád a dílem tím vydal svědectví o vaší božské kráse.“ Jak získat lásku krásné operní divy? Co takhle napsat jí oratorium na míru? Dílo jako odraz autorovy duše. Výprava do hlubin proudů inspirace. Činoherně-operně-taneční inscenace na vodě o nejznámější kurtizáně všech dob.

Podle vrcholně barokního oratoria Giambattisty Andreiniho z roku 1652, druhý díl cyklu Opus Andreini.

Režie: Petr Hašek
Překlad předlohy a rešerše: Kateřina Bohadlová
Koncept: Petr Hašek a Helena Kebrtová
Scénář: Geisslers
Libreto: Helena Kebrtová / Giovan Battista Andreini
Dramaturgie: Helena Kebrtová
Hudba a hudební nastudování: David Hlaváč s využitím původní hudby Claudia Monteverdiho (1567 – 1643), Salamona Rossiho (1570 – 1630), Muzia Effrema (1549 – 1. 1/3 17. Stol.) a Alessandra Gvivizzaniho (asi 1572 – 1632).
Scéna: Ján Tereba
Kostýmy: Jitka Nejedlá
Choreografie: Kamila Mottlová

Hrají, tančí a zpívají: Aleš Pospíšil, Alena Hladká, Eva Burešová, Claudia Eftimiadisová, Martin Bohadlo, Jan Březina/David Maule, Mirka Prokešová, Simona Jindráková, Tereza Bortlová a Miloslav Študent

Délka představení: 75 minut
Premiéra: 12. 12. 2015

geisslers.cz

20:00 | Geisslers Hofcomoedianten: I. Andreini – V borůvčí

Lesní erotická němohra.

Bývalá barokní sýpka v obci Heřmanice u Kuksu.

VSTUPNÉ 200 Kč/100 Kč.

CHCI!

Isabella Andreini / Geisslers – V borůvčí

Lesní erotická němohra.
Opus Andreini č. 3.

Valtice-13.-8.-2017-foto-Marianna-Borecka-12-.jpg (1.39 MB)Valtice-13.-8.-2017-foto-Marianna-Borecka-53-.jpg (1.76 MB)

Láska hory přenáší, ale vášeň dělá z lidí... co? Kdo nechce vzplanout, nesmí do lesa! Lechtivá komedie plná lesních plodů a roztoužených zvířátek.

Podle hry slavné herečky a spisovatelky Isabelly Andreini La Mirtilla (1588), první dochované pastorály z pera ženské autorky. Třetí část dramaturgického cyklu Opus Andreini.

Režie: Petr Hašek
Dramaturgie a texty písní: Helena Kebrtová
Rešerše a dramaturgická spolupráce: Kateřina Bohadlová
Scénografie: Jitka Nejedlá
Hudba: David Hlaváč a Petr Šmíd
Pohybová spolupráce a choreografie: Martin Talaga

Hrají: Eva Burešová, Claudia Eftimiadisová, Aleš Pospíšil, Bartoloměj Veselý, Petr Šmíd

Předpremiéra: 13. srpna 2017, Barokní zámecké divadlo Valtice
1. premiéra: 25. srpna 2017, festival THEATRUM KUKS
2. premiéra: 1. října 2017, VILA Štvanice – Praha   

Opus Andreini – trilogie o zapomenutých slavných​​

Opus Andreini je třídílný cyklus, kterým GH přibližují českému publiku tvorbu zapomenutého, a přesto pro vývoj evropského divadla zcela zásadního divadelního rodu Andreini. Dvě generace tohoto rodu působily ve dvou nejslavnějších profesionálních společnostech, které v 16. a 17. století šířily po Evropě komedii dell´arte: Comici Gelosi a Comici Fedeli.

První dva díly trilogie vycházejí z díla Giovan Battisty Andreiniho (1576-1654), herce, principála, dramatika a experimentátora s divadelními formami. Dvě komedie v komedii podle stejnojmenné hry z roku 1623 (2014) přinášejí vhled do divadla na divadle a paralelně existujících divadelních principů komedie dell´arte a učené komedie. Magdaléna lascivní a kajícná (2015) odkazuje k vrcholnému dílu tohoto autora – scénickému oratoriu z roku 1652 a jeho předchozím dramatickým dílům, která G. B. Andreini věnoval tématu Marie Magdalény. Inscenace V borůvčí připomíná tvorbu Giovan Battistovy matky, přeslavné herečky a dramatičky Isabelly Andreini.

geisslers.cz