JSME NA SÍTÍCH
   

MOJE TĚLO!
WORKSHOP S MARTINEM TALAGOU O TĚLE A PRO TĚLO.

BÝT TEĎ A TADY, V TÉTO CHVÍLI.

Pohybová dílna s mladým choreografem a tanečníkem Martinem Talagou. Dílna bude navázaná na Talagův vizuálně-pohybový projekt #SOMA, který se inspiruje výtvarným uměním a ideálem krásy napříč historií v něm zobrazovaným. Performance putuje po českých galeriích a výstavních prostorech, přičemž pokaždé se liší. Účastníci workshopu se inspirují lapidáriem hospitálu Kuks, kde jsou uloženy originály Braunových soch Ctností a Neřestí.

crop.jpeg (50 KB)

Performance #SOMA získala cenu prestižní přehlídky Česká taneční platforma za Taneční inscenaci roku 2018 a zároveň Objev roku 2018. Cenu uděluje mezinárodní odborná porota. 

Práce bude zaměřená na trénink vnímavosti a přítomnosti těla skrze zkoumání jeho základních fyziologických a anatomických principů. Studiem tělesné kompozice se odkrývají nové možnosti a nuance pohybu, obnoví se vztahy mezi naším tělem a světem, který ho obklopuje. Účastník workshopu bude vedený v práci s tělem jako zdrojem bohaté a neustálé aktuální informace.

Workshop je určený pro tanečníky, netanečníky, muže, ženy, básníky, fotografy, herce či hudebníky a lidi s vážným zájmem o práci s vnímavostí a přítomností těla, o kultivování vnitřních propojení, které umožní nový zážitek z tvorby pohybu a jeho exprese.

soma.jpg (296 KB) 

Výstupem workshopu je pak samotné předvedení performance #SOMA v rámci programu festivalu v pátek 24. 8. v lapidáriu na hospitálu. Je tedy nezbytně nutné zúčastnit se celého workshopu! 

KDY? 22. – 24. 8. 2018
KDE? Hospitál Kuks
ZA KOLIK? 3000 Kč
KAPACITA? 10 účastníků 
CO ZA TO? Cena zahrnuje třídenní workshop, ubytování od středy 22. 8 v hospitálu Kuks až do konce festivalu (tedy do 26. 8.), a volný vstup na veškeré festivalové produkce (po usazení všech diváků s festivalovými pasy a vstupenkami se budete moci posadit na volná místa či na přístavky, případně na stání) – vyjma vybraných akcí (festivalový výlet, barokní hostina - upřesníme).

REGISTRACE DO 15. SRPNA 2018 --> ZDE 



MARTIN TALAGA

Mato.jpg (94 KB)

(*1989) je performer, tanečník a choreograf. Pochází ze Slovenska, kde získal vztah k folklóru a hře na lidové nástroje (dudy, píšťalky a fujaru). Rozhodl se ale věnovat tanci a momentálně studuje na pražské AMU choreografii na magisterském stupni. Svoje zkušenosti obohatil na mnoha workshopech doma i v zahraničí a také na choreografické stáži v LABAN/TRINITY SCHOOL v LONDÝNĚ. Jako interpret působil externě v souboru Laterna Magika v představení ANTIKÓDY v režii Braňa Mazúcha a choreografii Vierky Ondrašíkové, se kterou následně pracoval i na jejím projektu SPACE TRANSLATIONS. Dále spolupracuje se souborem SPITFIRE COMPANY, kde se účastnil před 2 roky SPITFIRE LABu, dále na site specific projektu pod vedením choreografa SAJU HARI a momentálně se alternuje s Jiřím Bartovancem v jejich poslední produkci SNIPERS LAKE. Mezi dalšími pracoval i s Radimem Vizvárym, Ondřejem Lipovským, Mattheow Rogersem, Alexandrou Karabelas, souborem VerTeDance a podílel se i na tanečním maratonu se Stefanem Drehrerem a Miou Lawrance. Věnuje se i choreografické práci a to nejen pro taneční a pohybové soubory (Viktorka, Žízně, BOI, SYNovial,…), ale i pro činoherní či alternativní divadelní soubory (Kamarádi v divadle DISK, V borůvčí souboru Geisslers Hofcomoedianten, Zmoudření Dona Quijota Divadla Spektákl). Spolu s mimem Martinem Zelinkou si založili divadelní tým [PLAY] boyz, v němž oba účinkují. 

WORKSHOPY

Co by to bylo za festival bez workshopů! Špičkoví lektoři, inspirativní prostředí české barokní perly Kuks...

Více info ↓ níže. 

87.jpg (78 KB)

Prezentace loutkoherecké dílny Matiji Solceho, THEATRUM KUKS 2017, foto Jiří Kottas

 

MŮJ HLAS!
HUDEBNÍ DÍLNA S IVOU BITTOVOu

Hlas, schopnost mluvit z nás dělá lidi. Mluvení ale nemusí být jediný způsob, jak vzájemně komunikovat. Ve workshopu s vynikající houslistkou a zpěvačkou Ivou Bittovou si vyzkoušíte, jak použít svůj hlas, zpěv nebo hudební nástroj jako hlavní zdroj ke komunikaci, k navázání dialogu.  Práce bude zaměřená na improvizaci s hlasem, eventuálně i hudebním nástrojem, který si sami můžete přinést. Nezáleží na odbornosti, znalostech a zkušenostech v hudbě, hlavní je mít touhu otevřít se a rozeznít svůj hlas!  

Bittova-9.jpg (2.97 MB)

KDY? 23. - 24. 8. 2018
KDE? Hospitál KUKS 
ZA KOLIK? 3000 Kč
KAPACITA? 15 účastníků -> NAVÝŠENÁ KAPACITA!
CO ZA TO? Cena zahrnuje dvoudenní workshop, ubytování od čtvrtka 23. 8 v hospitálu Kuks až do konce festivalu (tedy do 26. 8.) a volný vstup na veškeré festivalové produkce (po usazení všech diváků s festivalovými pasy a vstupenkami se budete moci posadit na volná místa či na přístavky, případně na stání) – vyjma vybraných akcí (festivalový výlet, barokní hostina - upřesníme).

Součástí workshopu je i prezentace výsledků, která proběhne v rámci koncertu Ivy Bittové v pátek 24. 8. v lapidáriu na hospitálu, kde jsou uloženy originály soch Ctností a Neřestí Matyáše Bernarda Brauna. A zahrát si s Ivou Bittovou, to prostě chceš!

CHCI MÍT HLAS! 

 

Iva Bittová

(*1958) pochází z muzikantské rodiny. Vystudovala hudebně-dramatický obor na brněnské konzervatoři. Od prvního ročníku působila jako herečka a zpěvačka v divadle Husa na provázku v Brně. Na hodiny houslí docházela k profesoru Rudolfovi Šťastnému, který byl tehdy primarius Moravského kvarteta. „Housle se staly mým životním hnacím motorem a důležitým průvodcem mou cestou životem, neboť stejně jako hra na tento úžasný nástroj vyžaduje přísný řád, tak i mé hledání a přístup k práci vyžaduje maximální píli.“, říká Iva. Iva Bittová prošla mnoha hudebními žánry od folklóru přes alternativu, jazz, rock až ke klasické hudbě včetně hostování v opeře (role Dony Elviry v opěře Don Giovanni W. A. Mozarta). Její hudební jazyk je naprosto originální, skladby a kompozice vznikají z podnětů všedního života. Důležité je pro ní ticho a ničím nerušená pozitivní atmosféra, která se do hudby vtiskne. V roce 2015 vystudovala bakalářské studium na Akademii staré hudby při hudební vědě na Masarykově univerzitě v Brně. Iva Bittová hrála i v několika filmech, za něž získala i řadu ocenění, stejně tak získala řadu cen za hudbu. Spolupracovala s řadou vynikajících muzikantů (Antonín Fajt, Bobby McFerrin, Dorothea Kellerová, Emil Viklický, Ethel Quartet, Jiří Bulis, Jiří Stivín, Košická filharmonie, Marek Eben, Miloš Štědroň, Phil Milton, Richard Müller, Solamente Naturali, Susumu Yokota a další). Pravidelně koncertuje v Čechách i po celém světě (Brusel, Tokio, New York, Paříž,…)

Iva Bittová.JPG (773 KB)

VÍKENDOVÉ DÍLNY PRO DĚTI A JEJICH RODIČE

I pro letošní ročník počítáme s nejmenšími návštěvníky Kuksu - ba co víc, věnujeme jim celý sobotní den v podobě mini festivalu "THEATŘÍČKUM KUKSÍČEK"! 

V parčíku nad kukským mostem na ně bude čekat divadelní program a řada workshopů. Koukněte do PROGRAMU

CO JSME DĚLALI V ROCE 2017?

HARLEKÝN, NEBO KNIHA? POJĎ S TÍM VEN!

Land artová dílna Abbé Libanskeho a Barbary Zeidler na téma Harlekýn.

Z roku 1727 (před 290 lety!) je v Kuksu doložený divadelní titul Harlekýnova svatba. V Kuksu prokazatelně stály na mostě tři (možná pět) sochy Harlekýnů, po kterých dokonce zbyly i tři podstavce. Náplní land artové dílny byla instalace “Harlekýnů” z knih. Instalace koresponduje s tradiční Bibliothekou pod kukským viaduktem, pracovat se bude s lokálním tématem i historickým motivem. Součástí workshopu je i spoluúčast na budování instalace Bibliotheca XV.

Abbé Libansky (1952) je fotograf, grafik a land artový umělec. Narodil se v Praze, od roku 1982 žije a pracuje ve Vídni. Zabývá se také výstavní činností nejen v Rakousku a v Čechách, ale i v zahraničí – jako např. Recycling Art (Curych), Československá fotografie v exilu (Praha), Borders in the Head / 200 Benešových hlav proti populizmu (hranice mezi Českou republikou a Rakouskem), Bibliotheca I – XV. (festival THEATRUM KUKS) nebo My Underground (Vídeň, Krakov, Tel Aviv, Jeruzalém, Drážďany, Varšava, Brusel, Praha, Mnichov). Spolu s ním povede workshop fotografka a grafička Barbara ZeidlerInstitut für Kulturresistente Güter.


LOUTKY V RUCE

loutkoherecká dílna Matiji Solceho na téma Pulcinella a smrt

Loutka. Jak se rodí, jak se oživuje, jak žije? Co všechno můžu dělat, když ji mám v ruce? A co když umře?! Tím vším se zabývala loutkoherecká dílna pro zkušené, méně zkušené i zcela nepolíbené loutkáře. Účastníci se sami mohli vymyslet technologii a využití loutky, sami si ji vyrobit, animovat a ozvučovat.

Tématem workshopu byla klasická postava komedie dell´arte – a zároveň i italského loutkového divadla – Pulcinella a její boj se Smrtí. Tímto tématem se připomělo loňské třistadvacetileté výročí první dochované návštěvy loutkového Pulcinelly v Čechách, kterého přivezl na dvůr hraběte Šporka do Kuksu loutkář J. Ch. Neumann v roce 1697.

Matija Solce (1981) je muzikant, loutkář, herec, režisér, lektor a pedagog, absolvent doktorského studia na Katedře alternativního a loutkového divadla na pražské DAMU (téma "hudební perspektivy loutkového divadla"). Ve své tvorbě úzce propojuje hudbu a divadlo, a proto se jeho koncerty často proměňují v interaktivní divadelní představení nebo se jeho loutkové inscenace stávají hudebními skladbami. Se svými loutkově-hudebními inscenacemi navštívil již téměř celý svět (EU, Rusko, Japonsko, Ekvádor, Austrálie, Mexiko a další). Matija je také excelentním hráčem na akordeon a velkým znalcem lidových hudebních stylů (balkánský, klezmer, irský, bretoňský, skandinávský, cikánský, slovinský a další). Je zakladatelem a kapelníkem pražské hudebně-divadelní skupiny Fekete Seretlek, člen mezinárodní skupiny Etno in Tranzit a spolu s populárním chilským hudebníkem Nano Sternem založili duo Folkoholics, se kterým cestují zejména po střední a jižní Americe.


ZPÍVEJ JAKO BIONI!

aneb Kantáty Antonia Bioniho v současné interpretaci
hudební dílna Ondřeje Macka

Cílem workshopu bylo oživit hudbu Antonia Bioniho, benátského skladatele spjatého s hudební a divadelní kulturou Kuksu doby hraběte Františka Antonína Šporka. Náplní workshopu bylo nastudování a provedení Bioniho kantát, unikátně dochovaných v hudebním archivu arcibiskupského zámku v Kroměříži. Skladatel a zpěvák Antonio Bioni (1698–1739) pocházel z Benátek, kromě rodného města působil zejména ve Střední Evropě, především v Praze, Vratislavi a ve Vídni, kde také zemřel. V roce 1724 přišel do Čech jako člen operní společnosti Antonia Denzia a Antonia Marii Peruzziho. V létě téhož roku, ještě před zahájením provozu Šporkovského divadla v Praze, byla v Kuksu dávána Bioniho opera Orlando Furioso. Během nastudování Bioniho kantát byli účastníci kursu seznamováni se základními principy interpretace italské hudby 18. století (práce se textem, aplikace afektové teorie a barokní rétoriky v praxi, zpěv recitativu, vokální ornamentika aj.).

Ondřej Macek (1971) je český hudebník, cembalista, hudební vědec a badatel. Zaměřuje se především na hudbu barokního období a zejména pak na operní tvorbu období baroka. Od roku 1997 žije a působí na zámku v Českém Krumlově, kde se zabývá výzkumem a interpretací barokní opery.